Artistes calellencs s’adhereixen a l’aturada cultural a Internet durant 48 hores
Crida a aturar tota activitat a Internet durant 48 hores, aquest divendres i dissabte de Setmana Santa, per reclamar que el Miniseri adopti mesures espefíciques per pal·liar els efectes de la crisi del coronavis en el sector. La convocatòria s’ha fet circular per les xarxes amb les etiquetes #ApagónCultural #CulturaEnVaga. Els treballadors i treballadores del sector denuncien que el Govern espanyol ha desatès les peticions que se li han fet arribar per combatre la situació de “màxima urgència” dins del sector.
La iniciativa la va impulsar la Unió d’Actors i s’hi han anat afegint associacions i sindicats de les arts escèniques, música, cinema i gestió cultural de Catalunya i d’arreu de l’Estat. Proposen mobilitzar tot el sector perquè no s’emeti cap contingut cultural a través de les xarxes socials o pàgines web fins demà dissabte, 11 d’abril. La convocatòria la van propiciar les declaracions del ministre de Cultura i Esport, José Manuel Rodríguez Uribes, on exposava que “aquesta no és una crisi de la cultura”.
Professionals calellencs del món de la cultura s’han adherit a l’apagada de 48 hores compartint a les xarxes socials un cartell negra en què ressalten les etiquetes #ApagónCultural i #CulturaenVaga. Per exemple, l’actriu Txell Botey, que en declaracions a Ràdio Calella TV ja va parlar de conseqüències “catastròfiques” i pèrdues milionàries.
El tenor i president de l’Associació Cor i Orquestra Harmonia, Albert Deprius, que des de casa seva ha ofert música per acompanyar les darreres nits de confinament, ahir va anunciar que s’afegia a l’apagada.
Avui no cantaré amb motiu de protesta per la decisió del Govern d’Espanya de no perdre mesura específica pel sector d’artistes. Sembla que no tenim dret a menjar, ens sentim abandonats. Ignorem exemples d’altres països com França o Alemanya, on sí busques solucions econòmiques.
Els professionals del món de la cultura reivindiquen la importància de la seva feina en moments de crisi com els actuals, quan el consum de cultura on line s’ha disparat fins a xifres mai vistes fins ara.