Arrenquen les rebaixes d’hivern a mig gas
Les rebaixes d’hivern van arrencar ahir a mig gas. Després del Black Friday, el Ciber Monday i tots els descomptes de Nadal avançats les rebaixes ja no són el que eren. La llei de comerç permet que es facin rebaixes tot l’any, els petits comerciants ho lamenten, mentre que les grans superfícies sí que s’han pogut adaptar.
El president de l’associació de comerciants Calella Centre Comercial, Josep Maria Gallart, ha manifestat que la quantitat de descomptes i ofertes que es fan durant tot l’any, desdibuixa i treu valor a la temporada de rebaixes.
Els hàbits de consum van canviant, al final dona la sensació que estiguem de rebaixes tot l’any. Va començar amb el Black Friday, s’ajunta amb la campanya de desembre, on la gent ja fa rebaixes per les campanyes de Nadal i ara s’ajunta amb aquestes… per tant les de gener acaben sent més unes rebaixes de liquidació d’estocs. Abans les rebaixes estaven marcades amb unes dates i ara em sembla que aquestes dates s’obvien.
Unes rebaixes que s’allargaran fins a finals de febrer tot i que en els darrers anys s’han difuminat les dates que abans marcaven el període de preus reduïts i ha caigut el furor que generava el 7 de gener. S’ha acabat una tradició que semblava infranquejable i és un dels altres factors que també ha afectat aquesta arrencada de les rebaixes hivernals ha estat el factor online.
S’allarga molt la campanya, tothom té necessitat de vendre i de guanyar i la competència és la que és i al final cada comerciant fa el que pot. També hem de tenir en compte el factor internet que ha fet molt de mal i que ha alterat al comerç tradicional i també a la campanya de rebaixes. Abans les rebaixes tenien unes dates marcades que ja no es respecten.
Les rebaixes han generat un total de 23.000 contractes de feina a tot el territori català.