Antoni Esteban s’acomiada de Preservem el Maresme després d’una dècada al capdavant
Després de 12 anys de lluita intensos, Antoni Esteban, portaveu de la plataforma Preservem el Maresme ha deixat el càrrec aquest mes d’octubre. Diu que ho fa amb la tranquil·litat d’haver fet les coses ben fetes i havent aconseguit la seva gran fita: l’alliberament de la C-32 a finals d’agost. Això si, Esteban marxa amb l’assignatura pendent de millorar el transport públic i la pacificació carretera N-II.
En una entrevista al programa La Ciutat, Esteban ha exposat que deixa el càrrec per esgotament després d’un darrer any molt exigent, on s’han aconseguit les grans fites marcades.
Ha estat bastant esgotador, sobretot els darrers anys. Tothom deia que estàvem bogos, que mai ho aconseguiríem, que era una lluita perduda. Bé avui a octubre del 2021, la C-32 està alliberada. Hem fet molta feina, hem posat sobra la taula els problemes reals de mobilitat a la comarca i hem assentat les bases del pacte de mobilitat que segueix les línies que nosaltres hem marcat.
Ara, Esteban fa un pas al costat per donar lloc a les noves generacions, però amb els deures fets. I recalca les propostes que han anat fent al Departament de Territori al llarg d’aquests darrers anys per evitar que les autopistes catalanes tornin a ser de pagament. De fet, ha reconegut que la mesura que anunciava ahir el conseller Puigneró, la va proposar en el seu dia la plataforma.
Una de les primeres propostes que vam fer va ser aquestes de les plaques fotovoltaiques que va anunciar-se ahir. Segon, tots sabem que les àrees de servei són concessions, ara amb l’alliberament de la C-32 han augmentat un 30% la seva facturació i s’ha de tenir en compte. I una darrera proposta és el famós cèntim sanitari a la benzina. Aquest seria un impost just, perquè qui contamina, paga.
Amb la seva renúncia, ara la Coordinadora està immersa en un procés de reorganització. Esteban, però, té molt clar el paper que ha de tenir l’entitat a partir d’ara: continuar la lluita per un transport públic decent, un dels altres problemes endèmics de la comarca. Sense això, afegeix, la pacificació de l’N-II és impossible.
Hi ha moltes coses que s’han de solucionar amb el tema de Rodalies. El primer de tot és començar amb el manteniment de les vies i els combois. Necessitem un transport públic ràpid, eficient, econòmic i que arribi al seu lloc quan ha d’arribar i funcionar amb una regularitat normal, no com ara que és un desastre. Si volem pacificar l’N-II necessitem que funcioni el transport públic com deu mana.
La renúncia del càrrec es va fer efectiva el 7 d’octubre. Des de la coordinadora encara no s’ha trobat un relleu per la figura d’Esteban.