Ajuts al lloguer per a persones majors de 65 anys en risc d’exclusió

Fins el 21 de març es poden demanar els ajuts per al pagament de lloguer destinats a persones en risc d’exclusió social de 65 anys o més que ofereix l’Agència de l’Habitatge de Catalunya. El Consell Comarcal del Maresme actua d’administració de referència al territori a l’hora de tramitar les peticions, que es poden presentar telemàticament o bé presencialment a l’Oficina d’Habitatge del Maresme, a la Plaça Miquel Biada de Mataró.

Oberta la convocatòria per demanar els ajuts per facilitar l’accés i la permanència en un habitatge de lloguer a persones en risc d’exclusió social que tinguin 65 anys o més. El termini acaba el divendres 21 de març i les sol·licituds es poden fer telemàticament a la seu electrònica del Consell Comarcal del Maresme o bé presencialment a l’Oficina d’Habitatge del Maresme, a la Plaça Miquel Biada de Mataró.
Les persones beneficiàries han de tenir la residència legal a Catalunya i ser titulars del contracte de lloguer, que sigui el seu domicili habitual i permanent. A més, han d’acreditar uns ingressos màxims per part de la unitat de convivència i que el preu del lloguer no supera els 900 euros en el cas d’un habitatge i 450 euros, quan es tracti d’una habitació. A més, estar al corrent de pagament o disposar d’un compte bancari on es pugui cobrar la subvenció. Podeu consultar la resta de requisits, clicant aquí.
Per fer la sol·licitud cal aportar la següent documentació:
🔹 DNI de tota les persones de la unitat de convivència.
🔸 El contracte de lloguer a nom de la persona sol·licitant, que ha d’incloure el compliment de l’obligació de l’arrendatari del pagament de la fiança a l’arrendador, de conformitat amb la normativa vigent.
🔹 Tots els rebuts de lloguer o cessió corresponents a l’any 2025 pagats fins a la data de presentació de la sol·licitud. Els rebuts han de ser per: transferència bancària, rebut domiciliat, ingrés en compte, Bizum o rebut emès per l’administrador de la finca. En els rebuts ha de constar el nom de l’arrendatari, el de l’arrendador, el concepte i la mensualitat.
🔸 Certificat de titularitat bancària, a nom de la persona sol·licitant amb les dades bancàries del compte on s’ha d’ingressar la subvenció.
En cas de ser necessari, cal aportar la documentació que acredita circumstàncies específiques: discapacitat, família nombrosa, família monoparental, conveni de separació, víctima violència de gènere, víctima de terrorisme o d’amenaçat.