Adif reforça la protecció de la infraestructura ferroviària de Santa Susanna
Adif ha finalitzat les obres de consolidació i reparació de l’escullera de la infraestructura ferroviària de l’estació de Santa Susanna, per salvaguardar la via de possibles temporals. Aquesta actuació ha tingut un cost de 2 milions d’euros. A més, instal·larà nous tancaments en un tram de més de 2 quilòmetres al seu pas pel municipi. D’aquesta manera l’empresa continua reforçant l’estructura ferroviària de la línia Barcelona-Mataró-Maçanet.
Adif ha col·locat 43.000 tones de material d’escullera per reforçar i protegir la via de tren de Santa Susanna. D’aquesta manera, es pretén salvaguardar-la de possibles temporals, com els que es van veure al març de l’any passat, on el fort onatge va provocar greus problemes per la circulació de trens a causa de l’erosió de la via.
En aquell moment, es va dur a terme una actuació immediata, de caràcter provisional fins a l’execució d’aquesta nova obra que va finalitzar el passat 5 de gener.
Així doncs, amb una inversió de 2 milions d’euros, s’ha construït un dic en un talús per protegir la infraestructura, així com el reforçament del dic ja existent, amb una solució que podria permetre prevenir possibles soscavacions.
A més, amb l’objectiu d’augmentar la seguretat, Rodalies instal·larà nous tancaments a Santa Susanna, dins un conveni que tenen signat l’Ajuntament del municipi i Adif. En concret, s’instal·laran 2.085 metres d’aquests tancaments a ambdós costats de la via, entre Pineda de Mar i Santa Susanna. Segons la mateixa empresa, les obres tindran un cost de 503.510,7 euros i es finalitzarà en un termini de 5 mesos.
Aquestes actuacions estan dins el marc de les inversions previstes per l’empresa en el pla «Transformem Rodalies» per la millora de l’R1 (Molins de Rei-Blanes). Des de 2018 les obres per millorar aquesta línia han ascendit a més de 116 milions d’euros.