Adif inverteix 12,8 milions d’euros a reforçar l’escullera entre Mataró i Cabrera de Mar
El Ministeri de Foment ha començat aquesta setmana les feines per protegir les vies del tram entre Mataró i Cabrera de Mar, a la línia R1 de Rodalies. L’objectiu és consolidar i reparar l’escullera existent per tal de pal·liar els efectes dels temporals als trens que completen el recorregut entre Maçanet i Barcelona, passant per Calella, i que sovint reben l’impacte de les onades. Això limita a una sola via la prestació del servei ferroviari.
Els temporals afecten els sistemes elèctrics de la via que discorre en paral·lel al mar. És per això que, a més de reforçar el terraplè de l’escullera, els treballs també serviran per instal·lar un sistema de control a les vies que doni més estabilitat al sòl.
Els treballs es faran durant els pròxims nou mesos en un tram de 2,2 quilòmetres de via. Segons ha informat l’Ajuntament de Mataró, en principi no influirà en la normal circulació de trens.
Les obres s’han adjudicat per un import de 12,8 milions d’euros, però Adif ha avançat que no serà l’única actuació d’aquestes característiques que es faran a al Maresme per actuar contra els efectes dels temporals marítims.