Adif garanteix que la reconstrucció del pont del riu Tordera s’enllestirà abans d’acabar l’any
Des de finals de gener, la circulació de trens de la línia R1 entre Malgrat de Mar i Blanes està interrompuda com a conseqüència dels greus desperfectes que el temporal Glòria va causar en el pont del riu Tordera per on passaven les vies. La infraestructura es va esfondrar i, per tant, la circulació no es podrà reprendre fins que s’enllesteixin les obres de reconstrucció que està duent a terme Adif, amb un pressupost de 8,6 milions d’euros. La previsió era que s’enllestissin abans d’acabar l’any i la companyia ho manté, tot i que s’han hagut d’aturar els treballs, també per culpa del coronavirus.
Van ser 15 dies, durant l’abril, quan el Govern espanyol va decretar el cessament total de l’activitat per evitar la transmissió del coronavirus. Adif va reprendre els treballs a finals del mes passat i garanteix que es podran complir amb els terminis anunciats, tal com ha explicat el portaveu de la companyia, Daniel Martínez, en declaracions a Ràdio Calella TV.
Recuperar el trànsit ferroviari entre Malgrat i Blanes abans de finals d’any, segons el compromís amb les administracions i viatgers. Treballar també per escurçar els terminis, en la mesura del possible.
Les obres consisteixen en la construcció d’una nova estructura de 221,3 metres de longitud. Fins al moment s’han executat les feines de demolició i desenrunament de l’antiga estructura. Ara s’està treballant en la cimentació dels pilars que tindran 45 metres de profunditat. D’aquesta manera es vol assegurar l’estabilitat del nou pont en previsió de futurs episodis de pluges intenses, com les del temporal Glòria, que van fer augmentar el cabal de la Tordera amb valors superiors als 400 metres cúbics per segon que van arribar a arrossegar un dels pilars que sustentaven la infraestructura.
Farà quatre mesos que els passatgers que agafen el tren en direcció a Maçanet-Massanes han de pujar en un dels autobusos que ha posat Renfe per cobrir el tram entre Malgrat de Mar i Blanes.