A Calella hi ha un tram dels 126 punts crítics de la xarxa nacional de Rodalies que provoquen els retards als trens.

La corba de la via en el creuament amb la Riera Capaspre fa que la velocitat passi a ser 30 km/h quan hauria de ser 110km/h

limite30Els retards dels trens de la R1 i RG1, les dues línies de Rodalies i Regionals que passen per la ciutat, s’han convertit en habituals a l’igual que a la resta de línies de tot Catalunya.

Cada dia arriben tard el 14% dels trens de Rodalies i el 51% dels Regionals, segons dades oficials. Hi han moltes causes que provoquen aquests retards generalitzats: van des de robatoris de coure a atropellaments. Però principalment són aquells trams on els combois han de circular més lentament del que realment ho haurien de fer a causa del mal estat de les infraestructures.

Agafant el tren a l’estació de Calella per fer un viatge fins a l’estació de Sants, els combois han de passar fins a cinc punts negres, localitzats a Sant Pol, Mataró a causa d’unes obres i a l’entrada de la Barcelona així com entre Arc de Triomf i Plaça Catalunya, on la velocitat ha de disminuir fins a 10 Km/h quan hauria de ser 60. Aquesta última incidencia està reconeguda per ADIF des de l’any 2004. Totes aquestes incidències, provoquen que cada tren acumuli un retard mínim de 3 minuts i mig, això sense sumar d’altres incidències que hi pugui haver durant el recorregut.

La web del 324 mostra tots els punts crítics de Catalunya

Alguns usuaris que han patit aquestes incidències, han buscat alternatives per no arribar tard al destí. Així, el conjunt de la xarxa ferroviària a Catalunya ha perdut durant aquests últims 10 anys, un milió de viatgers anual.

Actualment, la línea de rodalies R1, que va de Molins de Rei a Maçanet-Massanes, ha reduït durant la última década fins a 15.118 passatgers diaris dels més de 108mil que viatjaven durant l’any 2006.

Precisament RENFE ha informat que aquest estiu s’ampliarà la oferta de trens de la R1 i la RG1 per atendre l’augment de la demanda. Fins el dia 11 de setembre la línia RG1 (Mataró – Portbou per Girona) amplia el seu servei amb sis freqüències, tres per sentit, durant tots els caps de setmana i festius.

Per altra banda, fins el 16 de setembre, es reforça el número de freqüències de dilluns a divendres de la línia R1 (Molins de Rei-Maçanet-Massanes per Mataró) que connecten amb Calella ampliant el recorregut de tres trens per sentit.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.