Com podem desfer-nos de les trucades publicitàries?

Farts de les trucades per canviar de companyia telefònica? O de les que t’informen que has guanyat algun premi, sense saber que hi havies participat? La Llista Robinson és un servei al que ens podem apuntar per deixar de rebre publicitat. Si ho fem, ens “aïllarem” de les campanyes, sovint insistents i agressives, que realitzen les empreses a partir de les nostres dades personals per tal de fer-nos arribar cartes postals, SMS, correus electrònics o trucades, a mòbils i fixes. El responsable de l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor de Calella, Oriol Contreras, n’ha parlat avui a la seva secció del programa La Ciutat.

La Llista Robinson actua com un fitxer de dades d’exclusió publicitària en que les persones majors de 14 anys o empreses poden donar-se d’alta i escollir els mitjans pels quals no vol que se li faci arribar la informació. Poden ser totes o només unes concretes.

L’aïllament que atorga no entra en vigor fins al cap de dos mesos. Si passat aquest temps seguim rebent les comunicacions, pot ser degut al que comenta Contreras:

Si algú es dona d’alta i seleccionar tots els àmbits de publicitat, i malgrat tot segueix rebent impactes, l’explicació podria ser aquesta: quan hem realitzat alguna compra per Internet, a més d’acceptar les condicions de compra potser també hem validar les opcions publicitàries. Per això, un cop donats d’alta a la llista, hi hem incorporat posteriorment aquesta excepció.

Al fil d’això, el responsable de l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor adverteix que cal llegir bé les condicions en què realitzem transaccions electròniques o ens donem d’alta en un servei perquè, al darrera d’això, també podem estar donant el consentiment per rebre publicitat.

Tornant a la Llista Robinson, totes les empreses estan obligades a consultar-la i complir-la i, en cas de no fer-ho, s’exposen a denúncies i les conseqüents sancions. Però algunes s’aprofiten de les dificultats de provar que se l’estan saltant.

Se la juguen si m’envien la publicitat escrita, correu electrònic o postal, perquè és una prova que pots denunciar a l’Agència Estatal de Protecció de Dades. Per això les trucades és el recurs final que tenen les empreses, perquè no acostumem a gravar-les.

Segons dades recents, el servei d’exclusió publicitària compta amb 1,9 milions d’usuaris inscrits. Permet modificar les condicions en què no volem rebre publicitat o, directament, donar-nos de baixa.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.