Gestvia pausa l’ampliació de la zona verda
La prova pilot de zona verda a Calella s’allargarà durant el 2022, per valorar després la idoneïtat de mantenir el model i estendre’l a d’altres punt de la ciutat, com seria voluntat de Gestvia. Així ho ha confirmat el president de l’empresa municipal de mobilitat, Josep Torres, qui ha exposat que cal més temps per poder analitzar l’efectivitat de les zones gratuïtes per a residents perquè ara només es tenen dades dels últims sis mesos i emmarcades en un context de pandèmia.
El president de Gestvia ha reconegut que la idea inicial passa per estendre el model de zona verda a d’altres punts de la ciutat –probablement al sector turístic–. Josep Torres ha argumentat que la prova pilot no està completada perquè l’entrada en funcionament es va retardar al juliol.
Hem d’acabar de completar l’experiència i veure els “inputs” sobre els beneficis en la mobilitat. A partir d’aquí, la idea d’estendre-la a d’altres zones de la ciutat, crec que va en aquesta direcció. Però no serà durant l’any 2022 perquè la pandèmia encara no ens ha deixat i d’això se n’ha ressentit la mobilitat i els ingressos de Gestvia.
El consell d’administració de Gestvia, amb Josep Torres a la presidència i Guillermo Gomis a la vicepresidència, va aprovar ahir el pressupost del 2022, que té caràcter continuista però preveu una certa recuperació de l’activitat.
És un projecte de continuïtat. Hem fet alguns reajustament perquè encara que millorin les expectatives, tampoc toca posar-nos en grans aventures. Només s’han incorporat les noves oficines de Gestvia al capítol d’inversions i l’aparcament del Roser, per contemplar algunes actuacions que necessitem a la construcció.
Gestvia no ha pressupostat l’aparcament de Can Saleta que haurà de donar servei a l’ampliat hospital Sant Jaume i que forma part dels compromisos entre l’Ajuntament de Calella i el Departament de Salut. Torres ratifica que l’empresa municipal de mobilitat finançarà la construcció i que la voluntat és que sigui per mitjà d’una operació de crèdit. També ha respost al portaveu dels comuns, Sebastián Tejada, que ahir es preguntava perquè no s’ha presentat l’estudi de viabilitat econòmica que valorarà la capacitat de Gestvia per afrontar la inversió.
La construcció de l’aparcament de Can Saleta es farà amb una operació de crèdit i no implica que hi hagi d’haver necessàriament una partida en els pressupostos (…) Hi ha una feina que s’ha de fer, amb seriositat. L’empresa que hem contractat farà l’estudi de la viabilitat econòmica del projecte i quan el tinguem el presentarem a l’oposició.
El president de Gestvia s’ha referit a la complexitat de l’operació de l’aparcament de Can Saleta: inclou l’expropiació de l’hostal Univers, pel qual ja hi ha una reserva pressupostària de mig milió d’euros, i una permuta de terrenys amb la Corporació de Salut del Maresme i la Selva que està aturada. Els últims càlculs situen la inversió en 3,8 milions d’euros.