El Servei de Teleassistència intensifica les trucades per fer front al fred
Les baixes temperatures poden provocar situacions d’especial vulnerabilitat en persones grans i dependents, i davant d’això, el Servei de Teleassistència ha activat la campanya de trucades telefòniques per prevenir-les i, en tot cas, detectar-les i corregir-les. En les primeres setmanes de funcionament s’han realitzat 218 comunicacions que han servit perquè els tècnics del servei traslladin consells pràctics. S’han recollit en un díptic que es reparteix en les visites domiciliàries.
Per reduir els efectes negatius del fred en la salut de les persones grans i per protegir la llar s’aconsella beure líquids calents –infusions i brous–, proveir-se de les medecines que es necessitin per si no es pot sortir de casa, allunyar les estufes i els brasers dels mobles, cortines o llits; i tampoc aprofitar-los per eixugar la roba.
Les trucades que es realitzen en el marc de la campanya per prevenir els efectes del fred també es contempla la comunicació amb els serveis socials dels ajuntaments i amb els serveis d’emergència per si cal actuar davant de qualsevol necessitat.
Aquesta acció forma part del programa de trucades preventives i proactives que el Servei de Teleassistència de la Diputació de Barcelona realitza des de l’any 2015. Cada mes s’identifiquen una sèrie de temàtiques per àrees i es relacionen amb les persones usuàries, en funció de les seves característiques.
Actualment, hi estan connectades 94.204 persones de la província de Barcelona que poden estar en situació de risc per factor d’edat, fragilitat, solitud, discapacitat o dependència. És un servei d’atenció domiciliària que funciona les 24 hores del dia i els 365 dies a l’any.