La liquidació del contracte dels peatges amb Abertis surt a pagar
Cinc mesos després d’eliminar-se els peatges de les autopistes catalanes, el Govern de la Generalitat ha efectuat un pagament de 94 milions d’euros per la liquidació del contracte amb Abertis. És una informació que ha avançat NacióDigital, que s’acompanya del document oficial del Departament de Presidència en que s’indica que la transferència es fa en concepte de compensació d’inversions fetes i altres despeses. Segons explica el digital, l’empresa que tenia la concessió de la gestió i manteniment de les autopistes C-31, C-32 i C-33 podria arribar a reclamar més de 350 milions d’euros.
Segons acord de Govern del passat 21 de desembre, el consell executiu va habilitar el Departament de Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori per transferir 94,1 ,milions d’euros a Abertis per compensar els saldos finals dels convenis signats, i modificats, per a la construcció, conservació i explotació de les autopistes Montgat-Palafolls (C-31 i C-32) i Barcelona-Montmeló (C-33).
NacióDigital detalla que 65,8 milions van destinats a compensar el conveni del Maresme pel qual Abertis es comprometia el 2010 a construir la connexió de la C-32 des de Blanes fins a Lloret de Mar (que no s’ha fet), a banda d’altres millores a la via. 23,3 milions més són per a un acord del 2013 pel qual s’aplicaven bonificacions i descomptes als peatges i es feien algunes obres. I finalment 5 milions per un altre acord del 2015 per construir i explotar un nou ramal lliure de peatges, també en el projecte de connectar l’autopista amb Blanes i Lloret de Mar.
Els peatges de l’autopista del Maresme es van suprimir la mitjanit del 31 d’agost a l’1 de setembre, posant fi a un període de 52 anys en què la via ha estat de pagament. Va ser la primera autopista de peatge espanyola, amb fins a 3 barreres troncals de pagament ubicades als termes municipals de Pineda de Mar, Arenys de Mar i Vilassar de Mar.