49 milions d’euros per pacificar l’N-II al sud de la comarca
Els pressupostos de la Generalitat per al 2022, acordats per Esquerra i els Comuns, preveuen una inversió de 49 milions d’euros per pacificar l’N-II al seu pas pel Maresme. Es començarà per una primera fase que només afectarà el sud de la comarca, on la carretera nacional passarà a tenir un sol carril per sentit, la velocitat estarà limitada i hi haurà un carril bici. La Mesa de Mobilitat de Maresme es va reunir la setmana passada per començar a executar les primeres accions.
La reurbanització se centra en un tram de 13 quilòmetres, comprès entre Mataró i Montgat, i consistirà en la creació de carril bici i s’ampliaran les voreres, deixat només un carril per sentit. Una mesura que des del Consell Comarcal preveuen que ajudi a eliminar la barrera que hi ha actualment amb el front marítim.
Aquest pla de moment només afectarà el baix Maresme. Pel que fa a Calella i l’Alt Maresme, Sebastián Tejada, conseller del Consell Comarcal i membre de la mesa de Mobilitat, ha exposat que el projecte encara es troba en una fase molt inicial i sense que s’hagi arribat a cap acord concret.
Aquesta primera de Pla de mobilitat del Maresme, la idea és que s’executi entre 2022 i 2026 i es començarà pel Maresme sud. La part de Calella encara està en una fase molt primerenca i s’ha d’acabar de decidir. No només pel que respecte a la pacificació de l’N-II, sinó també als nous ramals d’accés que s’han de construir.
El pla contempla la construcció d’un nou accés a l’autopista des de Calella en sentit sud. Es preveu que es construeixi damunt de la Riera Capaspre, en l’anomenada zona Sud4, creant així una nova connexió amb la via ràpida.
Aquestes actuacions s’emmarquen dins del pla per a pacificar l’N-II i reconfigurar la C-32, en el marc de l’alliberament dels peatges.