L’aparcament de Can Saleta no estarà directament connectat amb l’Hospital Sant Jaume
Noves indicacions del Departament de Salut sobre les característiques de l’aparcament que ha de donar servei a les noves instal·lacions del Sant Jaume. Segons ha informat l’Ajuntament de Calella, l’equip redactor del projecte d’ampliació del centre hospitalari ha traslladat que no serà necessari que estiguin connectats. Això porta a modificar l’avantprojecte d’aparcament que el consistori va presentar l’abril passat, segons el qual les dues edificacions estaven pràcticament a tocar. La construcció als terrenys de Can Saleta s’enretirarà uns 10 metres, aproximadament.
El portaveu del Govern Municipal i president de Gestvia, Josep Torres, ha declarat a Ràdio Calella TV que es farà una modificació de l’avantprojecte per adaptar-lo a les directrius rebudes per part dels tècnics del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya.
En l’avantprojecte, vam posar l’edifici molt arran de l’hospital per si s’havia de fer la connexió. Des de l’equip redactor ens diuen que no caldrà i, per tant, en el projecte definitiu l’haurem d’enretirar entre 7 i 10 metres i l’haurem de refer per adaptar-lo a les noves directrius.
Torres ha indicat que es mantindrà la capacitat del nou aparcament de Can Saleta, on s’estima que hi haurà un mínim de 400 places, aproximadament. La intenció del Govern Municipal és que puguin donar servei a l’hospital i al conjunt de la ciutat.
Sense una connexió directa, la mobilitat entre els dos edificis s’haurà de fer pel nou accés de l’aparcament –a tocar de la carretera NII–, passant per davant del CAP i fins a l’entrada del centre hospitalari, que es transformarà en una plaça. “Els tècnics consideren que la sortida de l’aparcament serà un petit passeig i no cal la connexió”, ha comentat Torres.
Des que es va anunciar la inversió de 36 milions d’euros per a l’ampliació del Sant Jaume, a finals del 2020, Salut i Ajuntament de Calella han treballat de forma coordinada per avançar en la concreció dels seus respectius projectes. Respecte el cronograma anunciat, ha dit Torres que s’arrossega un petit endarreriment. Recordem que la previsió d’execució era de 5 anys, a comptar de la signatura de l’acord.
Possiblement hi ha un petit endarreriment, però això no significa que no s’estigui treballant. En paral·lel s’estan fent moltes coses: la cessió dels terrenys… Tràmits que porten el seu temps. En tot cas, pensem i treballem perquè el calendari sigui el més aproximat possible al que es va establir.
Un altre dels assumptes pendents de resoldre és la peça de l’Hostal Univers que l’Ajuntament de Calella vol disposar perquè es pugui fer la construcció de l’aparcament. En el pressupost del 2021 hi ha una reserva de mig milió d’euros per finançar l’operació. El portaveu ha indicat que encara no s’han reunit amb la propietat.
Hem de parlar amb la propietat i, a partir d’aquí, arribar a un acord, si és possible (…) Com administració farem el que calgui. Està per davant l’interès públic i, si no arribem a un acord, ens posarem en un escenari d’expropiació i algú haurà de deliberar la quantitat que s’haurà de pagar. D’aquí ens ve fer o no l’aparcament, i tirarem endavant, òbviament.
Gestvia serà un organisme clau en l’operació del nou aparcament de Can Saleta. N’assumirà la construcció –estimada en 3,8 milions d’euros– i també es farà càrrec de la seva gestió. L’empresa municipal haurà de trobar-ne el finançament i, per això, el primer pas serà la redacció d’un estudi de viabilitat econòmica que s’encarregarà passat l’estiu, tal com ha confirmat Torres.
El setembre posarem fil a l’agulla a l’estudi de viabilitat econòmica, que serà bàsic per buscar després el finançament. Estic segur que ho desencallarem el mes de setembre.
Josep Torres ha afirmat que “la construcció de l’aparcament de Can Saleta és una prioritat del Govern Municipal” i que el compromís és treballar sense pausa perquè “sigui realitat el més aviat possible”.