El president del Consell Comarcal reitera que el Maresme no pot seguint pagant per circular
D’aquí a menys de tres mesos la comarca del Maresme s’alliberarà de peatges després de més de 50 anys com a via de pagament. Les barreres s’aixecaran i es podrà circular lliurement per la C-32, un dels trams més cars de tot Catalunya. Un fet que el president del Consell Comarcal, Damià del Clot, ha tornat a qualificar d’històric i ha posat en relleu que és el resultat de molts anys de lluita col·lectiva. Ara bé, quant a què passarà l’endemà de l’alliberament dels peatges de Vilassar de Mar, Arenys de Mar i Tordera, del Clot s’ha mostrat escèptic. En el cas que la Generalitat aposti pel sistema de vinyeta, ha apuntat que des del Consell Comarcal reactivaran la taula política i social per coordinar una acció estratègica.
En una entrevista al programa La Ciutat el president del Consell Comarcal ha exposat que la darrera comunicació que té és la voluntat de la Generalitat d’alliberar aquest tram a partir de la mitjanit del 31 d’agost. I ha reiterat que la comarca no pot seguir pagant per circular per un tram d’autopista que és el més antic de tot l’estat.
Vam tenir una trobada amb la Generalitat l’agost del 2020 i vam exposar que l’alliberament era una voluntat del territori de fa molts anys, en el sentit que som la comarca més castigada pels peatges. No sé què passarà, la solució no és a les meves mans, però la Generalitat ens va comunicar que a 1 de setembre del 2021 el Maresme seria lliure de peatges.
Del Clot, però, també reconeix que el sistema de vinyeta està sobre la taula del Departament d’Infraestructures, ara sota la tutela del conseller Puigneró de Junts. En el supòsit que s’apostés per aquest model de pagament de tarifa plana per al conjunt de la xarxa viària catalana, diu que reactivarien la taula política i social per buscar els mecanismes que permetessin trobar una solució a la mobilitat de la comarca.
La vinyeta és una qüestió que s’ha parlat i que té sobre la taula Generalitat. En el moment que a nosaltres se’ns digui que això serà així, el que farem és convocar una reunió amb tots els actors interpel·lats en aquesta matèria i fixarem una estratègia d’acció col·lectiva per activar un mecanisme de pressió i fer prevaldre la nostra disconformitat.
Pel que fa a la utilitat de les cabines i els elements arquitectònics de l’autopista Del Clot ha assegurat que desconeix el que passarà. La Generalitat ja va anunciar a principis de maig que destinarien 23,7 milions d’euros fins al 2025 per a les tasques de conservació de les autopistes que gestionarà directament.
Recupera l’entrevista a Damià del Clot al programa La Ciutat: