L’1 de juny arrencarà l’any de prova pilot de la zona verda a Calella

Després de l’endarreriment per l’esclat de la pandèmia, Gestvia ja té data per a la implantació de la zona verda als Rieranys dels Frares. Entrarà en funcionament l’1 de juny amb una prova pilot que s’allargarà almenys durant un any. Serà llavors quan es farà una avaluació acurada del sistema per decidir si es manté i s’estén a altres zones de la ciutat. Aquesta primera fase s’ubicarà a la zona del Rierany dels Frares, entre els carrers Ànimes, Bruguera i Sant Jaume. Serà gratuït pels residents de Calella i costarà el mateix que la zona blava pels que no ho siguin. El temps mínim serà de 30 minuts amb un preu de 0,20 cèntims. S’espera que al llarg d’aquest mes de maig s’acabi de fer la instal·lació dels parquímetres al sector i de pintar les línies de color verd que delimitaran l’estacionament dels vehicles.

El desembre del 2019 Gestvia va anunciar aquesta prova pilot de la zona verda al Rierany dels Frares, davant la pressió que exerceix la zona verda de Poblenou, a Pineda. Un any i mig més tard entrarà en funcionament. Es crearan 250 places gratuïtes per tots els residents que paguin l’impost de circulació a Calella. Per aquells que no siguin residents, el preu del tiquet tindrà el mateix cost que el de la zona blava. Com a distintiu s’enviarà un adhesiu als residents perquè puguin distingir els seus vehicles, però això no els eximirà d’haver de treure un tiquet del parquímetre al dia. zona verda

La zona verda que serà una realitat després que el Ple de Calella aprovés modificar l’article 23 de l’Ordenança Municipal de Circulació, que és el que fa referència a les zones d’aparcament amb limitació horària. El Govern (PDeCAT i PSC), Esquerra i Ciutadans van votar a favor, mentre que Calella en Comí i la CUP van posicionar-se contràriament.

El darrer Ple també va aprovar l’actualització de les tarifes de zona blava i verda. Segons el regidor i president de Gestvia, Josep Torres, l’actualització no comporta cap augment i va exposar que en els darrers anys s’han fet més rebaixes en l’estructura tarifària de l’empresa municipal que no pas augments.

Quedem tal qual, no apugem preus fins i tot, s’ha de poder aclarir que la zona verda com a tal és gratuïta pels residents de Calella. I a partir d’aquí hem tornat a portar el Ple totes les modificacions que hem anat fent en els darrers anys i no estaven aprovades per l’arc plenari.

Una proposta que Torres va remarcar que estava avalada pel Consell d’Administració de Gestvia que va aprovar per unanimitat.

Malgrat això, l’oposició ha tornat a mostrar reticències a la implementació de la zona verda. Des de la CUP es van oposar al projecte assegurant que la ubicació que s’ha escollit no és la més idònia, i van reclamar repensar el pla de mobilitat i ubicar-la en zones de perifèria.

Els comuns van reiterar el seu posicionament contrari. Consideren que no afavorirà a la rotació de vehicles i serà una discriminació pels veïns de carrers molt pròxims.

Esquerra, malgrat votar a favor de la modificació de l’ordenança i l’actualització de les tarifes, no acaba de veure l’encaix del projecte. Les seves reticències venen pel cost econòmic que tindrà la implementació de la zona verda per a Gestvia. També van exposar que la millor opció per haver fet la prova pilot hagués estat a la perifèria o a la zona hotelera.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.