L’auditoria a Urbaser, encarregada
L’Ajuntament de Calella ha encarregat l’auditoria sobre el servei de recollida i transport de residus, neteja viària i gestió de la deixalleria municipal que presta l’empresa Urbaser. Es vol determinar el grau de compliment del contracte que té signat amb el consistori i, en concret, si fa una bona gestió de la brossa reciclada. Aquest és un dels encàrrecs que estan sota sospita, especialment arran del cas Las Vegas. El juliol passat van circular unes imatges en què es veia a treballadors de l’empresa abocant dins d’un mateix camió el contingut de diferents contenidors de selectiva de l’establiment hoteler. L’expedient informatiu que va tramitar l’Ajuntament de Calella sobre Urbaser es va tancar sense conseqüències. El que es va obrir posteriorment a Las Vegas continua en procés, a l’espera que es resolguin les al·legacions que hi va presentar.
Arran d’aquests fets, Calella en Comú va promoure una moció perquè s’auditessin els serveis d’Urbaser, i tots els partits polítics municipals van estar-hi d’acord. Dos mesos després, i per Junta de Govern, l’equip de Montserrat Candini ha resolt l’encàrrec a Jordi Gabarró Sust per un import de 10.200 euros. En concret, serà per avaluar el grau de compliment del contracte de serveis públics de recollida i transport de residus, neteja viària i gestió de la deixalleria municipal. Per això, Urbaser percep uns 2,5 milions d’euros anuals.
Ahir mateix, la CUP va publicar un vídeo relacionat amb la feina d’Urbaser, i en concret, el reciclatge dels residus. El partit sosté que l’empresa barreja les fraccions abocades en els contenidors de selectiva un cop arriba a la central. Al marge d’això, que tampoc posa en circulació els recursos als quals estaria compromès. La CUP en responsabilitza a l’empresa però també directament a l’Ajuntament de Calella i a la regidoria que hauria de fiscalitzar el servei i vetllar perquè es presti correctament. Albert Torrent, tinent d’Alcaldia de Serveis Públics, ha assegurat que s’està fent un control pertinent del servei i que el compromís és arribar “fins al final” per esbrinar si sestà produint algun desajust. Amb tot, ha manifestat la seva confiança amb l’empresa, a qui sí es va donar un toc d’atenció per queixes sobre la neteja viària.