Del Clot (president CCM): “Finalment, l’esforç de molta gent, col·lectius i entitats es veurà fet realitat”

El president del Consell Comarcal del Maresme celebra que, després de molts anys de lluita i reivindicacions, el territori deixarà de patir el greuge comparatiu que suposen els peatges de la C-32. Va ser la primera autopista de pagament de l’Estat i aquesta modalitat s’ha mantingut d’ençà de la seva posada en funcionament, a finals dels anys 60. La concessió actual d’Abertis acaba el 31 d’agost del 2021 i malgrat les declaracions d’hemeroteca dels últims titulars de Territori de la Generalitat, la certesa no s’ha tingut -i celebrat- fins que s’ha concretat la licitació d’un estudi per reordenar la mobilitat un cop s’aixequin les barreres. Comença un compte enrere de poc més d’un any que Damià del Clot veu com el final d’un camí llarg i a vegades tortuós.

[Vídeo] [La Ciutat] Entrevista Damià del ClotDamià del Clot posava de relleu la importància del treball i la lluita col·lectiva per assolir un final positiu per al territori en matèria de mobilitat.

Estic content perquè finalment l’esforç de tanta gent, col·lectius i entitats es farà realitat. Les lluites col·lectives tant costen, que a vegades es veuen impossibles, al final d’un camí llarg i tortuós acaben amb una resposta positiva.

El president del Consell Comarcal del Maresme confia que ni cap cicle electoral ni tampoc la incertesa actual sobre les conseqüències econòmiques de la pandèmia puguin arribar a alterar el compromís del Govern català per suprimir els peatges.

El futur és molt complicat de gestionar, però en circumstàncies normals el compromís de la Generalitat va ser clar i ferm. Un cop arribats a la data, es tornarà a una normalitat molt anys desitjada i alhora treballada.

En les últimes reunions amb els responsables del Departament de Territori, del Clot explica que no s’ha tractat de la possible posada en funcionament d’un altre sistema de pagament alternatiu per al conjunt de la xarxa de vies d’alta capacitat del país. Es coneix com el sistema de “vinyeta” i s’assimila al model que s’utilitza en països com Àustria i Suïssa.

No va sortir a la reunió, tampoc al document, ni en cap de les reunions que vam tenir.

La Generalitat de Catalunya va licitar ja la setmana passada l’estudi sobre com s’ha d’articular la nova mobilitat del Maresme a partir de l’alliberament dels peatges de la C-32, preveient un transvasament important del trànsit que ara suporta la N-II cap a l’autopista. Es calcula que serà d’entre 6.000 a 15.000 vehicles. A més, caldrà garantir un accés per igual de totes les poblacions a la via.

Quines possibilitats té la C-32, perquè alguns municipis no tenen sortides (…) I alhora valorar quina N-II volem, amb aportacions de les entitats que han treballat en el Comissionat per la Mobilitat. Ara mateix és un “cementiri”, i volem una N-II que quedi integrada al territori, que doni sortida al transport públic per carretera, que tingui un carril bici, que sigui una via lenta. I això també ho recull l’estudi.

El president del Consell Comarcal del Maresme reconeix que, un cop es resolgui la xarxa viària, al territori li quedarà pendent un altre greuge històric en matèria de mobilitat com ho és el servei ferroviari. Damià del Clot ha explica que s’esperen notícies de cara als pròxims mesos tant sobre un increment de la freqüència i de la capacitat dels trens de la línia R1 de Rodalies.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.