Calella provarà la zona verda al Rierany dels Frares tot i les reticències de l’oposició
Llum verd a la prova pilot de zona verda als carrers del Rierany dels Frares. Serà a tota l’avinguda que marca el final de terme de Calella fins el carrer Ànimes, entre Bruguera i Sant Jaume. Aquesta és una de les mesures plantejades per Gestvia per millorar la mobilitat de Calella i a la que ahir hi va donar validesa el Ple Municipal gràcies als vots dels partits del Govern – Junts per Calella i el PSC – i de Cs, que ostenta la vicepresidència de l’empresa municipal. En el mateix paquet hi anava el traspàs de la gestió d’una parcel·la del sector de Joan Corominas on es vol crear un aparcament públic gratuït amb capacitat per a 150 vehicles. Des de l’oposició, Esquerra, Calella en Comú i la CUP van demanar fer una votació per separat de les propostes per poder fer explícit el seu suport a l’ampliació de places a la perifèria. Tècnicament, segons es va explicar, no va ser possible i se’n van desmarcar.
La CUP va votar en contra de les mesures sobre mobilitat reclamant un informe tècnic que donés base a la proposta d’implementació de la zona verda. La regidora Núria Freixas va explicar que la seva aposta passa per ampliar la zona blava al conjunt de la trama urbana perquè garantir la rotació dels vehicles. Es preguntava per l’impacte econòmic que tindrà aquesta mesura en les finances de Gestvia.
Hem de preguntar-nos com afectaran aquestes zones verdes a les zones blaves més properes, evidentment hi haurà una reducció d’ingressos; com afectarà als beneficis de Gestvia, que ara és ua empresa municipal ben administrada. No sabem les conseqüències d’aquesta jugada.
Calella en Comú també es va posicionar a favor d’estrendre la zona blava per tota la trama urbana i no apostar per una zona verda que, segons el regidor Josep Maria Juhé, provocarà una situació de discriminació entre veïns de carrers molt pròxims. Apuntava que això es podria acompanyar d’una reducció de la tarifa pensant en els residents.
Fer aquesta discriminació veïnal no és positiu (…) Hauriem de fer una zona blava en tot aquest àmbit, amb una quota adequada, fins i tot és baixa de la que ha aprovat Gestvia, sense fer cap tipus de discriminació i amb una política clara d’aparcament a l’exterior per fer una ciutat més amable i pacificada.
Esquerra de Calella va decantar-se finalment per una abstenció en la votació -com els comuns- per fer constar la seva oposició a la zona verda. El cap de l’oposició, Xavier Ponsdomènech, va explicar que és una proposta que es desaconsella a nivell tècnic i que l’òptim seria ampliar la zona blava perquè garanteix la rotació i dona un tracte igual als veïns. A més, va rebutjar que aquesta sigui la resposta que s’ha de donar a la implementació de la zona verda a Poblenou.
La que és blanca la faríem blava, així de valents i de transparents ho diem. No volem que es pagui més, volem més mobilitat (…) Dir, sense un estudi tècnic, que es fa la prova pilot en resposta a la pressió que exerceix Pineda de Mar és totalment fals.
El president i vicepresident de Gestvia, Josep Torres (PSC) i Guillermo Gomis (Cs), respectivament, van defensar les propostes de mobilitat que es van anunciar a principis de desembre i que, amb l’acord del Ple Municipal, es començaran a desplegar.
Torres va refermar-se en la idoneïtat de la zona escollida per provar la zona verda per a residents.
La nostra opció ha estat regular la zona verda i incrementar, com farem, els aparcaments dissuassoris a la perifèria, gratuïts (…) Ens podem equivocar, però creiem que l’actuació de Pineda de Mar al barri de Poblenou ha creat una pressió i, per això, la prioritat era provar la zona verda allà.
La prova pilot de zona verda per a residents al Rierany dels Frares es vol posar en marxa al juny, un cop es disposin dels parquímetres que s’han d’instal·lar al sector. S’allargarà durant 8 mesos i, segons es va anunciar, serà llavors quan es farà una avaluació acurada del funcionament per decidir si es manté.