Tejada (CeC): “El camp de futbol amb gespa artificial no serà atractiu a nivell turístic”
Calella en Comú critica la decisió de col·locar gespa artificial al camp de futbol de La Muntanyeta perquè això limita el potencial turístic de l’equipament esportiu. El portaveu dels comuns, Sebastián Tejada, ha reiterat la seva aposta per una catifa mixta atenent a la demanda que tenen altres instal·lacions en poblacions com Lloret de Mar i Tordera. En una entrevista al programa La Ciutat, Tejada ha dit que Calella té la necessitat de diversificar l’economia amb producció que aporti valor afegit i sigui capaç d’atreure talent. Creu que la ciutat té les condicions per fer-ho però lamenta que el Govern de Junts per Calella i el PSC no treballi en aquesta direcció.
Sebastián Tejada ha dit que la falta de visió de futur de l’executiu de Candini es posa de manifest amb la decisió – poc agosarada, considera – de posar gespa artificial al camp de la Muntanyeta. Reconeix que la col·locació d’un terra mixt requereix d’una inversió inicial més alta però creu que se li podria treure millor rendiment a nivell turístic. Tejada es refereix a l’equipament com un pilar de l’oferta de la destinació esportiva.
És cert que té un cost de manteniment molt elevat. Però ens dona moltes oportunitats per aconseguir crear producte turístic de molta qualitat. Hi ha equips de l’Europa central que venen a entrenar als camps de Lloret o Tordera perquè tenen camps de futbol adequats. El nostre camp de futbol no serà atractiu per aquests equips que estarien desitjant venir a Calella.
Els comuns també defensen que l’obertura d’una platja de gossos podria reportar importants beneficis pel negoci turístic calellenc. Tejada parla d’un nínxol de mercat amb un pes específic dins la Unió Europea.
És possible que hi hagi gent que no la vol, però ben explicada i situada en una zona on no hi va ningú, darrera del camp de futbol de mar, no destorba en absolut. I no només això, podria significar l’inici d’un negoci turístic molt important perquè pensi que a la comunitat europea hi ha 60 milions de gossos a l’àmbit familiar.
Segons Tejada, els propietaris d’animals de companyia acostumen a fer vacances més llargues i fora de temporada, i estan disposats a pagar més per l’allotjament si troben comoditats que necessiten.
En un altre ordre de qüestions, el portaveu de Calella en Comú ha argumentat que el seu “no” al pressupost municipal del 2020 es deu a discrepàncies de fons amb el model de ciutat que defensa el Govern. Amb tot, sí es mostra partidari d’alguns projectes que es recullen en el programa d’inversions. Per exemple amb la reforma de la plaça de Renfe, compartint el fet que és una de les principals portes d’entrada de visitants. No obstant això, Tejada dit que Calella necessita una intervenció de calat i a nivell global per millorar la seva imatge.
El carrer Església està ple de cartells, hi ha una imatge de desordre important; hi ha sensació d’abandonament clar d’altres carrers, com el Jovara. Necessitem inversions petites però de forma sostinguda en la millora de la trama urbana. Abocar-nos a fer operacions d’imatge on detectem que hi ha un volum de visitants important pot ser cosmètica però no efectiva per millorar la imatge de la trama urbana.
Tejada ha afirmat que manenten una bona relació amb els altres dos partits de la Taula de Confiança – ERC i CUP -, que la comunicació és fluïda i profitosa, i que això no treu que puguin tenir discrepàncies puntuals.
Als tres partits d’esquerres de l’oposició a l’Ajuntament de Calella els uneix la lluita contra l’Aldi, un projecte sobre el qual van anunciar una consulta que permetés revel·lar quin suport popular té. Ara, és un grup ciutadà qui està treballant-hi i diu Tejada que els resultat de les seves gestions s’han de poder veure en breu.
Ahir es va publicar l’aprovació definitiva del projecte al DOGC, calculi que l’Ajuntament té un parell de mesos per fer un requeriment previ, doncs no podem anar més enllà d’això (…) Em sobta que alguns ciutadans o col·lectius no estiguin en aquesta lluita. Un supermercat que facturarà 6 milions d’euros farà molt mal al comerç local, molt mal.
Critica la posició de l’Associació de Comerciants Calella Centre Comercial, que va anunciar al·legacions contra el projecte però finalment les va acabar retirant. I això que, assegura el portaveu dels comuns, l’obertura de l’establiment tindrà una repercussió negativa en el teixit comercial local.
Sebastián Tejada també s’ha referit a la situació de Ràdio Calella TV, que ha qualificat d’“anòmala” pel fet que l’empresa municipal de comunicació porti més d’un any sense direcció.
Portem un any i escaig sense director, sembla que s’estan fent contractacions fora de norma, sense director; no tenim contracte programa, els últims no tenen res a veure amb la realitat…. És una nau que funciona per la feina dels treballadors, però això és clarament insuficient.
El regidor portaveu de Calella en Comú s’aventura a dir que la situació d’ “interregne” a Ràdio Calella TV s’allargarà encara tot un any més.