[Vídeo] Calella competirà amb altres 18 municipis catalans per guanyar-se la Bandera Verda
El sector de l’hostaleria genera més del 50% dels residus de vidre d’un sol ús i, a l’estiu, amb el bon temps i les terrasses plenes, la xifra es dispara. Per això, l’objectiu de l’Agència de Residus de Catalunya i la fundació Ecovidrio és que bars, restaurants i guinguetes augmentin els nivells de reciclatge i, amb el seu gest, contribueixin a preservar l’entorn natural.
Proposen una competició entre 19 municipis turístics, entre els quals hi ha Calella, que guanyarà qui aconsegueixi la millora més substancial. En això consisteix la campanya Moviment Banderes Verdes que s’ha presentat avui al Passeig Manuel Puigvert. Ho ha explicat la gerent d’Ecovidrio, Sílvia Mayo, en declaracions a Ràdio Calella TV.
Comptar amb la col·laboració de bars, restaurants, càmpings o guinguetes de platja perquè facin correctament la separació de vidre i reciclin és clau. Per això la campanya es basa amb informadors que visitaran els establiments durant l’estiu, oferir cubells i contenidors, fins i tot amb sistemes que faciliten el buidatge del vidre.
Calella participarà per primera vegada a la campanya amb la voluntat d’aconseguir una de les dues Banderes Verdes que hi ha en joc, i que reconeixerien la ciutat com el municipi costaner més compromès amb el medi ambient. L’alcaldessa Montserrat Candini es fixa el repte d’augmentar el volum de reciclatge fins al 8%.
Hi ha 150 establiments de Calella on es repartiran els contenidors i els mitjans de la campanya i si aconseguim incrementar fins a un 8% el reciclatge de vidre respecte anys anteriors, podrem aconseguirem el distintiu Iglú Verd, que és com una bandera verda.
Segons dades oficials, Calella va recollir gairebé 800.000 quilos de vidre durant el 2018, dels quals gairebé el 15% es van generar al mes d’agost.