[Vídeo] Calella en Comú aposta per fomentar la participació ciutadana


Els comuns aposten per un canvi a partir de mesures proactives amb la ciutadania i amb una direcció cap als temes de sostenibilitat i justícia social. Així ho han exposat en el seu acte de presentació de la candidatura a l’Orfeó Calellenc. Els comuns afirmen que concorren a les municipals amb una candidatura diversa i, amb molta capacitat de treball i gestió.

Dins dels seus punts forts destaquen la descentralització de la ciutat, el medi natural, vincular l’economia i el comerç en la investigació tecnològica i la recerca al voltant de la creació de nous productes. Tanmateix també fan una aposta per la sostenibilitat com a eix per crear ocupació i creativitat a Calella.

L’alcaldable dels Comuns, Josep Maria Juhé, ha explicat una de les seves propostes claus en la mobilitat. La creació d’un servei digitalitzat que permeti detectar aparcaments al voltant de la ciutat.

Principalment el de la Muntanyeta que és un aparcament doncs que podria créixer en alçada, però també hem pensat en la mobilitat sostenible. De manera que Calella es pugui ajuntar amb altres municipis de la comarca per exemple per fer un Bicing. Hem pensat també en la idea de crear una xarxa informàtica, digitalitzada de tots els aparcaments de la ciutat de manera que tu pugis, només entrar a Calella, saber on hi ha llocs d’aparcament i no hagis d’estar donant voltes pel poble. I finalment una proposta molt important és la rebaixa del 50% de l’abonament setmanal que paguen els residents de Calella per fer ús de la zona blava.

Pels comuns la base del seu programa són les seves conviccions, l’anàlisi dels darrers quatre anys de Calella i la participació de part de la població. En relació a aquesta participació, el seu número dos Sebastian Tejada, ha volgut destacar la importància d’una l’agència de desenvolupament econòmic.

Les persones han de notar que l’Ajuntament les considera. Que rep les seves aportacions, que respon a les seves queixes les seves inquietuds. Per això plantegem aquesta distribució de l’administració en barris tradicionalment poc atesos. Però una de les claus per a nosaltres del programa, és la nostra proposta de l’agència del desenvolupament econòmic. Nosaltres podem tenir molt bones idees però tenir poca capacitat per gestionar-les. La nostra agència de desenvolupament econòmic el que pretén és això, agafar idees, proposar idees, acompanyar als emprenedors a desenvolupar projectes o buscar emprenedors que siguin capaços desenvolupar-los.

La número tres dels comuns, Anna Giménez, ha posat èmfasi en la necessitat d’una mirada femenina pel creixement i desenvolupament de la ciutat.

Tan a nivell de pensar la ciutat des de el punt de la vista de la dona. Tant en l’aspecte del cuidar de les persones, com en l’aspecte de moure’s per la ciutat, tenint en compte tots els condicionats ja no només de les dones, sinó pensar amb aquesta sensibilitat que les dones tenim més o ho mostrem més. I també feminitzar molt els pressupostos, en el tema de que hi hagi paritat amb els sous de l’ajuntament que no sempre és així.

Els comuns han decidit fer una campanya austera per ser conseqüents amb allò que pensen ‘ser respectuosos amb la natura’ i reduir el consum de paper.


Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.