400 infants comencen aquesta setmana les activitats extraescolars a Calella
Les escoles calellenques comencen durant aquesta setmana les seves activitats extraescolars. Enguany més de 400 infants s’ han apuntat a activitats tan diverses com ioga, circ, anglès, teatre, manualitats o futbol. L’objectiu és que els més joves aprenguin valors com l’esforç i el treball en equip mentre desenvolupan les seves activitats.
A Calella, els quatre centres educatius d’infantil i primària, ofereixen un un ampli ventall d’activitats. Des de d’activitats esportives com futbol o Hip Hop a actvitats artístiques com música o manualitats.
Al l’escola FRETA els alumnes poden triar entre un ampli ventall de propostes que van des del teatre a la mecanografia, passant pels més concurreguts com el futbol a l’art creatiu. En aquest centre, 140 alumnes participen a les extraescolars, el que suposa un 30 per cent del total.
El coordinador d’activitats d’aquest centre educatiu, Manel Vicente, afirma que la vessant lúdica és sovint una bona manera d’enfocar l’aprenentatge.
«Entenem que un nen o nena que ha fet proy activitat acadèmica i està prou bé ha de poder fer activitats esportives per augmentar l’activitat física diària que faci i a més a més la part lúdica. Això permetrà que el nen es desenvolupi molt millor. Hem estat fent una cosa molt més reglada en l’horari de 9 a 13 hores i de 17 a 18 ha d’haver-hi aquesta vessant de passar-ho bé, lògicament amb un equip de treball eductiu»
En els mateixos termes s’expressa Mariceli Santarén, la coordinadora d’activitats extraescolars de la l’Escola Pia. En aquest centre educatiu s’ aposta per les manualitats, el futbol, el voleibol, la dansa i la música. Entre les activitats esportives i les culturals, hi ha 130 alumnes apuntats. A més, l’Escola Pia obre les seves activitats als alumnes d’altres centres, que cada any són més.
«Tenim la sort de que les activitats extraescolars estan obertes no només al públic de dintre de l’escola, no només tenim alumnes del centre. La veritat és que cada any creix aquest nombre d’alumnes que tenim de fora i d’altres centres escolars que ens coneixen durant l’estiu i continuem amb nosaltres durant l’any fent ballet, patinatge, volei i això a nosaltres ens ajuda a continuar»
Als centres públics de Calella, La Minerva i Salicrú, qui s’ocupa de gestionar quines activitats extraescolars es fan és l’AMPA.
A La Minerva, enguany, l’Associació de Mares i Pares ha optat per contractar el servei a una empresa externa per poder professionalitzar-lo i garantir-ne la qualitat. Ruth Soteras és membre de l’AMPA de La Minerva.
«A la fi també garantim una mica més el monitoratge, garantim una mica més que es puguin fer tots els dies que estan marcats com el dia que es fa com aquesta activitat, que no falti mai un monitor. Això garanteix també el cobrament, que ho faci una empresa i no se n’ ha d’encarregar l’AMPA. Bàsicament és donar més qualitat a l’activitat extraescolar i treure una mica de feina a l’AMPA»
A l’Escola Salicrú es troben en una situació semblant. L’any passat ja van contractar una empresa externa i enguany repeteixen perquè estan satisfets de la feina feta. La oferta de l’escola Salicrú és molt diversa. Els alumnes poden triar entre activitats com circ, ioga, costura creativa, robòtica, patinatge o anglès. Se n’ han apuntat gairebé 90. La presidenta de l’AMPA, Carme Cruanyes, afirma que totes les activitats estan pensades per transmetre valors als més joves. A més, en aquest centre, les extraescolars també es fan al migdia.
«Totes les activitats estan sota la base dels valors més bàsics, de l’afecte, de la competitivitat, de treballar en grup i es basen en això. No són unes extraescolars d’anar a competir sinó que és una extraescolar molt diferent perquè treballen en valors. A més a més aquí fem extraescolars al migdia. Aquí tenim el problema dels autobusos a la tarda i hi ha molts nens que a la tarda no es poden quedar perquè agafem l’autobus i fem extraescolars al migdia, de 14 a 15 hores»
Tot i que les activitats esportives són habitualment les que tenen més èxit entre els joves, cada cop hi ha més interès per activitats més artístiques.