[Àudio] El funcionament dels trens ja era un problema l’any 1951…
En un article d’opinió a l’Estela, Quirze de Vallderoure es queixa de com funcionen els trens i de la gran quantitat de persones que demanen caritat i viatgen sense billet. El 1951 és l’any que neix l’embrió del que seria de futura Unió Europea al tractat de París.
Els ferrocarrils no funcionen bé. El setmanari es queixa que la línia del litoral no va a l’hora i a més cada vegada hi ha més gent que hi demana caritat.
Diu l’ Estela que «la pobrissalla» assalta els vagons de tren importunant els pobres viatgers.
La publicació enyora la pulcritud i la netedat dels vagons de tren abans de 1936 a la comarca abans de rebre el cop del llibertinatge i la grolleria de la revolta marxista. Parla de viatgers sense billlet fugitius del revisor, que obren portes i provoquen discussions, criden, flasmefen i porten mercaderies llefiscoses i inadequades. Diu que espera que el país es normalitzi, tot i que sembla que les persones que hi demanen caritat hi continuaran.
Afirma que hi ha persones que canten acompanyats d’ una nena bruta i trista amb una veu gangosa del vi…
Diu que el país té prou instituciones benèfiques que es fan càrrec d’aquestes persones i no cal que facin negoci i busquin aventura.
Signa l’article Quirze de Vallderoure
El 1951 la ONU crea l’ACNUR i Israel, el seu servei d’espionatge, el MOSAD.
Bèlgica, Alemanya, Itàlia, Luxemburg, els Països Baixos signen el tractat de París per constituir la Comunitat Europea del Carbó i l’acer, antecessora de la Unió Europea.
Neix la periodista Mercedes Milà.