Balanç positiu del segon cap de setmana de mediació

Aquest ha estat el segon cap de setmana de funcionament del nou servei de mediació en zones d’oci nocturn de Calella, que realitzen dues professionals en la resolució de conflictes i gestió comunitària.

Les mediadores treballen de dijous a diumenge, entre les nou del vespre i la cinc de la matinada, en les zones concorregudes de la ciutat durant els mesos d’estiu. Aquest, és un nou programa que estarà en funcionament fins el 15 d’agost a mode de prova pilot. I per fer-ho, l’Ajuntament de Calella ha confiat en l’experiència de l’empresa que va començar a oferir aquest servei a Platja d’Aro.

El Tinent d’Alcaldia de Seguretat, Albert Torrent afirma que tot i que estan en contacte amb l’inspector en cap de la policia tenen el seu àmbit d’acció.

“Elles tenen el seu àmbit d’acció i òbviament estan en contacte amb l’inspector en cap de la policia que és el que els hi va donant altres. La setmana passada per exemple ens vam reunir amb un director d’un hotel que tenia queixes d’una discoteca que té a prop i nosaltres li hem demanat al servei de mediació que faci aquesta mediació que estiguin. No és el que fa la policia sinó que aniria un dia allà i faria uns avis que estan generant una molèstia sinó que elles la seva tasca és més llarga en el temps.”

 

Albert Torrent també explica la manera de procedir de les mediadores en el focus conflictiu.

“Elles en veure in situ aquest problema el detractarien però no faran com la policia que en aquell moment faria una actuació i aixecaria un acte de l’ordenança de civisme perquè contempla això, i estàs generant una molèstia al carrer. Si no que elles més enllà de la molèstia en aquell moment miraran de buscar-hi una solució parlant amb el focus o inclús buscant solucions amb nosaltres mateixos, amb l’ajuntament.”

Pots escoltar íntegrament l’entrevista aquí:

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.