Els paradistes veuen amb bons ulls l’arribada d’un gerent que ajudi a reflotar el Mercat Municipal
L’anunci de la inclusió de Calella en un programa pilot de la Diputació de Barcelona per dinamitzar els Mercats Municipals ha estat ben rebut pels paradistes de l’equipament. Entenen que es tracta d’una bona notícia, i que el gerent que tindran assignat els ajudarà a orientar l’estratègia comercial que han de seguir per reconduir l’actual situació per la que travessa, sense dubte delicada.
Cèlia Romero, de Fem Salat, ha parlat en nom dels paradistes del Mercat Municipal de Calella. En una entrevista a l’Info Migdia de Ràdio Calella TV ha explicat que el gerent extern unificarà sota un objectiu global les accions a emprendre per millorar el servei, aportant una visió experta sobre els nous hàbits de consum.
“Tot el que sigui gestionar i ajudar al mercat és bàsic perquè tenim dificultat per posar-nos d’acord, som comunitat però acabem actuant a nivell individual. Per exemple, per compartir horari i aconseguir anar tots a una per acabar de consolidar el Mercat Municipal”, ha explicat Romero.
L’establiment d’un horari comú i compartit és un dels assumptes que segurament el futur gerent del Mercat Municipal de Calella haurà d’abordar. Els mateixos paradistes, diu Romero, no s’hi acaben de posar d’acord, tot i admetre que resulta clau per la imatge de cara a la clientela i la seva fidelització. “Li hem donat la volta unes quantes vegades: obrir amb horari intensiu, més hores seguides, cobrint també i donant servei durant tot el migdia quan les botigues del carrer Sant Joan estan tancades. Tot i que ja obrim a les 7 del matí, un servei que al carrer no es troba”, ha recordat Romero.
De les 10 parades que inicialment es van licitar després de les obres de reforma de l’edifici, actualment n’hi ha quatre en funcionament, al marge del bar que des de la setmana passada només obre els dissabtes i els dies de ball. El Mercat Municipal té una oferta limitada de productes, sense parada de carn o d’aviram, per exemple. I això no l’ajuda a lluitar contra la competència comercial creixent que hi ha a molts pocs metres. “Aquest és el principal problema que tenim, que qui ve ho fa expressament perquè no s’hi acaba de trobar una àmplia varietat de productes, com caldria”, admet la paradista. “I encara li costa més arribar per l’oferta tan gran que es troba al carrer Sant Joan, que s’ha convertit en un mercat al carrer”, ha conclòs.
Tot i compartir l’anàlisi municipal que la solució no serà fàcil i immediata, els paradistes confien que gràcies a l’orientació tècnica del futur gerent s’acabarà traient profit a la feina dels paradistes, professional i decida, que aposten sempre per un producte de proximitat i d’excel·lent qualitat.
A continuació podeu escoltar íntegrament l’entrevista a Cèlia Romero, paradista del Mercat Municipal de Calella.