Satisfacció pels resultats de la campanya comercial de Nadal
Calella Centre Comercial dona per tancada la campanya de Nadal amb nota, pel calaix i per l’acceptació de totes les activitats de dinamització que – segons diuen – han atret clientela a botigues, bars i restaurants. I en això hi destaca el Campament Reial, que ha tancat la segona edició amb 11.000 visitants, segons dades oficials. El sector comercial en fa un bon balanç en termes generals, tot i reconèixer que les vendes queden concentrades en les tres setmanes de festes i donen pas, després, a uns mesos de gener i febrer força fluixos.
Satisfacció generalitzada entre el sector comercial de Calella per com ha anat la campanya de vendes de Nadal, una de les més importants de l’any i que aquest ha estat marcat per l’escalada de preus que continua escanyant les economies domèstiques. Tothom ha fet de més i de menys per omplir les taules de bon menjar i assegurar que el tió i els Reis portessin la il·lusió. El president de Calella Centre Comercial, Toni Llamas, li posa una bona nota després d’haver fet un sondeig entre els associats, que són botigues, empreses de serveis, bars i restaurants.
En general, li podem posar un notable alt (…) Tant pel fluid de gent que hi ha hagut com també per les activitats de dinamització que han donat a conèixer Calella com un espai per anar a comprar i passar-ho bé. N’estem contents. Donem per bo el Nadal 2024.
Llamas explica que la campanya s’ha escurçat com mai, animant-se les vendes a partir de la segona quinzena de desembre i fins Reis. Es venia d’unes setmanes fluixes, que és la tònica que s’espera per aquest mes de gener i, fins i tot, el febrer. De fet, és una època on molts comerços aprofiten per tancar i fer vacances.
Calella Centre Comercial agraeix les persones que mantenen la confiança en el comerç de proximitat i de qualitat, que es diferencia de la competència d’Internet o dels centres comercials donant una atenció personalitzada a la clientela. Diu Llamas que aquest és el seu principal valor:
No és el mateix comprar per Internet que tenir un servei personalitzat, de tu a tu. Aquest és un valor que hem d’explotar per diferenciar-nos dels grans comerços i la venta en línia.
I del SumaQuilòmetres que es resolia la setmana passa amb el sorteig de premis, un nou èxit amb 15.000 butlletes recollides que certifiquen la bona acollida de la iniciativa.
El president de l’associació Calella Centre Comercial explica que s’han posat a treballar en l’agenda del 2025, en converses amb ATC i Ajuntament de Calella. Els botigues tomben l’any mantenint la preocupació sobre la seguretat, la neteja i l’aparcament a Calella:
Sí, clar que ens preocupa perquè moltes vegades ens arriba que hi ha gent que marxa després de donar unes quantes voltes sense trobar un lloc on aparcar. En parlem a l’Ajuntament, sabem que hi ha alguns espais que es poden acabar d’habilitar, però és un problema de difícil solució per les possibilitats que hi ha a Calella.
Llamas puntualitza que aquest top 3 de preocupacions és compartit per moltes d’altres poblacions.