Calella demana alternatives al possible vial pel Torrent del Raig

L’Ajuntament no té informació nova sobre la proposta d’obrir una nova sortida de l’autopista a Calella que Territori preveu concretar durant aquest 2025, segons ha comunicat en els últims dies. L’alcalde Marc Buch ha explicat al programa a l’FM i + que fa “molt temps” de l’última reunió amb els responsables del Departament i que es manté en la petició perquè es valorin diferents alternatives al traçat pel Torrent del Raig.

El comunicat del Departament de Territori informant que continua estudiant la nova connexió amb l’autopista C32 a Calella i que n’espera treure conclusions aquest 2025 ha agafat a contrapeu a l’Ajuntament, que assegura no tenir notícies noves d’ençà de l’última reunió amb els seus responsables, i que d’això en fa “molt temps”. Sense més concreció. Ho ha dit l’alcalde Marc Buch en una entrevista a l’FM i +, en què ha tornat a apel·lar al consens a l’hora de prendre una decisió de tanta trascendència per l’impacte paisatgístic i mediambiental.

Buch reclama que s’estudiïn i es presentin almenys dues alternatives al traçat pel Torrent del Raig que genera oposició ciutadana.

Des del govern hem demanat a la Generalitat que plantegin dues alternatives més, una d’elles podria ser el que ja es contempla al planejament urbanístic, una via paral·lela a la C-32, i una tercera opció. A dia d’avui no hi ha cap proposta en ferm, per tant, no podem prendre cap determinació.

L’alcalde adverteix que, sigui quina sigui l’alternativa que tiri finalment endavant, hi haurà impacte sobre el territori; però demana posar en la balança les “oportunitats” que generarà aquesta millora en la mobilitat.

El Departament de Territori liderat per la socialista Sílvia Paneque ha tret l’anunci oficial dels quatre nous enllaços que han de millorar la connectivitat de l’autopista del Maresme i avançar en la pacificació de l’NII. S’ubiquen a Teià, entre Premià de Dalt i Premià de Mar, entre Vilassar de Mar i Cabrils, i entre Canet, Sant Cebrià de Vallalta i Sant Pol de Mar. Hi invertirà 120 milions d’euros.

La nova sortida sud de Calella – tal com es dibuixa en el mapa que es va compartir amb les alcaldies del Maresme – continua pendent d’estudi “per la seva complexitat tècnica”, així com la millora de l’existent a Pineda de Mar.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.