Els nous trens llargs de l’R1 encara no arriben a Calella
La línia R1 de Rodalies compta des d’aquesta setmana amb nous trens de doble composició, de 200 metres de llargada, que permeten incrementar l’oferta de transport dels convencionals. Fins a un 20% més. Això és gràcies a les obres d’ampliació d’andana que s’han fet a l’estació d’Arc de Triomf, amb una inversió de 2,9 milions d’euros. La companyia ha informat que, pel moment, només cobreixen el trajecte entre l’Hospitalet de Llobregat i Arenys de Mar, passant per Mataró. Arribaran a Calella en “properes fases”, sense més precisió.
Renfe ha posat en circulació alguns trens llargs per l’R1 de Rodalies per incrementar la capacitat de la línia. Pel moment, només cobreixen el trajecte entre l’Hospitalet de Llobregat i Arenys de Mar, passant per Mataró. L’arribada a Calella i, per extensió, a Maçanet-Massanes es deixa per a “properes fases”, segons ha informat la companyia ferroviària.
La mesura s’ha pogut activar amb la finalització de les obres d’ampliació de l’andana de l’estació d’Arc de Triomf, que ara ja té les dimensions necessàries perquè s’hi puguin aturar els combois de doble composició – de 5 vagons cadascun d’ells – , que fan 200 metres llarg. S’hi ha fet una inversió de 2,9 milions d’euros.
L’R1 que passa pel Maresme és la línia més antiga de l’Estat espanyol i la més utilitzada de tota la xarxa de Rodalies de Barcelona. Segons dades de la companyia, el 2018 va transportar 105.742 passatgers al dia. També és una de les que més pateix els dèficits del servei, sobretot a l’estiu quan hi ha vagons col·lapsats de passatgers que es desplacen a les localitats de la costa, com ara Calella.