L’empadronament, sorolls i brutícia copen l’activitat de la Sindicatura Municipal
L’any d’activitat de la Sindicatura Municipal va de juliol a juliol, i a l’espera del balanç oficial de l’últim i en seu plenària, Natàlia Costa n’ha donat detalls en una entrevista a l’FM i + de Ràdio Calella TV. Ha gestionat poc més d’una vintena de casos en què la ciutadania ha reclamat els seus drets davant de l’Ajuntament de Calella i les temàtiques són recurrents: l’empadronament i també les queixes per sorolls i brutícia, majoritàriament. Ha posat d’exemple el malestar del veïnat d’un establiment hoteler pel rebombori que fan els joves clients que s’hi allotgen o les reclamacions pel focus de brutícia i males olors en què s’ha convertit un negoci del carrer Església. No ha volgut donar-ne el nom.
Al despatx que té a l’Ajuntament Vell, Natàlia Costa, la síndica municipal, ha atès la queixa per sorolls del veïnat d’un hotel. Exposa que és una situació que es repeteix cada estiu i ho atribueix a la tipologia de clients, majoritàriament joves, que fa molta cridòria dins de l’establiment.
El problema està dins l’hotel i per la tipologia de clients. La Policia sí que s’hi desplaça, però no hi pot anar cada nit perquè han de fer altres serveis. Això provoca que el problema persisteixi en el temps.
També ha posat d’exemple el cas d’un negoci del carrer Església – del qual tampoc n’ha volgut donar el nom – que s’ha convertit en un focus de brutícia i males olors. En aquest cas, Costa conclou que l’ajuntament no hi té competència perquè el problema es localitzaria en una superfície que és privada i, per tant, la solució està en mans de l’empresa.
L’empresa hauria de plantejar-se fer alguna cosa, o bé modificar la distribució del negoci o bé contractar personal de neteja que faci un servei més continuat.
La síndica municipal també ha referit casos de peticions d’empadronament que no es resolen que no s’atenen, una casuística que ha anat apareixent de forma recurrent en els balanços d’activitat que fa aquesta figura des que es va instaurar a Calella, el 2018.
A tall d’anècdota, Costa ha comentat el cas d’un ciutadà que se li va adreçar perquè no es va registrar la idea que va presentar en temps i forma a la convocatòria del pressupost participatiu. Un cop fetes les gestions es va determinar que hi havia hagut una caiguda del sistema informàtic.
En l’últim any, ha obert poc més d’una vintena de carpetes, que és una xifra inferior a l’anterior.
Ha sigut un any més relaxat (…) Crec que l’Ajuntament fa millor la feina i això provoca que hi hagin menys queixes. Me n’arribaven moltes per incompliments de terminis o que no tenien resposta, i ara per denegació.
La Síndica Municipal ha celebrat que hagi millorat la comunicació amb els responsables polítics de l’Ajuntament, que pugui ser directa i no per mitjà d’una instància, perquè això també permet agilitzar els expedients que s’obren.
Sobre la presentació oficial del balanç d’activitat en seu plenària, Natàlia Costa no ha pogut precisar quan serà. “Jo no he dit res, i l’Ajuntament tampoc, però s’hauria de fer perquè els ciutadans tinguin la informació i sigui més visible la meva funció”, ha manifestat.