La carretera B-502 del Maresme és la més perillosa de Catalunya
Els 6,3 quilòmetres de carretera de la B-502, entre Vilassar de Mar i Argentona, encapçalen el rànquing d’accidentalitat a Catalunya segons l’informe EuroRAP 2023 que elabora el RACC amb la col·laboració de la Generalitat de Catalunya i la Diputació de Barcelona. És la conclusió a la que s’ha arribat després de valorar diversos paràmetres com la longitud, el volum de circulació que s’hi concentra diàriament i el nombre d’accidents amb morts o ferits en els últims dos anys. En aquest període s’hi han registrat sis accidents greus, segons ha informat l’administració titular de la via.
La B-502 forma part de la xarxa local de carreteres de Catalunya i la Diputació de Barcelona n’és la titular. L’ens supramunicipal ha informat que en aquest tram de 6,3 quilòmetres s’hi han realitzat diverses actuacions de seguretat viària que ascendeixen als 1,8 milions d’euros. Entre elles, la reurbanització de la travessera d’Argentona i el revestiment de les cunetes.
L’estudi EuroRAP 2023 destaca que els trams amb més risc per als conductors es presenten de forma sistemàtica en vies d’una calçada, amb intensitats de trànsit mitjana o baixa. El llistat de carreteres amb més risc es completa amb la BV-2041 entre Gavà i Begues; la BV-1221 entre Terrassa i Matadepera; la BP-1417 entre Barcelona i Sant Cugat del Vallès (la Rabassada); C-1415a entre Terrassa i Sentmenat; N-260/N-152 entre Alp i la frontera Puigcerdà-la Guingueta d’Ix; la BV-5001 entre Badalona i Martorelles; la C-16 entre Berga i Bagà; la C-14 entre Ponts i Bassella; i la C-59 entre Caldes de Montbui i Moià.
Dos punts negres per concentració d’accidents al Maresme
L’estudi assenyala quines són les zones de la xarxa viària catalana que tenen més concentració d’accidents. Es contemplen tot tipus de vehicles, incloent els col·lectius de motocicletes i pesants.
El rànquing l’encapçala la C-32 entre el Prat del Llobregat i L’Hospitalet de Llobregat. A la llista també hi entra l’N-II del Maresme, en el punt de connexió entre la rotonda del Mil·leni de Montgat i l’enllaç de la C-32 a Mataró; i la B-682, en el punt de connexió entre la N-II a Malgrat de Mar i la C-63 de Lloret de Mar.
L’estudi EuroRAP es publica cada any a Catalunya des del 2002 i analitza més de 6.300 km de carreteres interurbanes de titularitat estatal, autonòmica i de les diputacions, on es concentra el 92% de la mobilitat del territori i on tenen lloc el 74% dels accidents amb ferits greus i víctimes mortals. Les dades de sinistralitat de 2023 presenten una reducció de les xifres. Fins al 30 de novembre, han mort 139 persones en 126 accidents mortals a la xarxa viària interurbana de Catalunya.