El sector turístic preveu tancar l’agost amb xifres del 90% d’ocupació al Maresme
El sector hoteler calellenc i maresmenc preveu tancar l’agost amb millors xifres d’ocupació que el mes de juliol. I és que l’arrencada de la temporada turística alta, que tradicionalment coincideix amb els mesos estivals, no va complir amb les expectatives del sector, amb una ocupació d’entorn del 70%. El que continua aquest agost és la tendència del juliol de fer estades més curtes. Ara, gran part de les contractacions es fan en una mitjana de 4 dies. El perfil de turista continua sent el de proximitat.
El sector atribueix el ritme de la primera meitat de juliol a la inflació dels països europeus, la situació de conflicte social a França, la bona climatologia al Renge Unit que ha portat els ciutadans anglesos a fer turisme de proximitat i l’endarreriment de l’inici de les vacances a països com Holanda o Bèlgica. També s’ha perdut el turista rus, ucraïnès i bielorús, que acostumava a venir al mes de juliol. Carme Ponsa, presidenta del Consorci de Promoció Turística Costa del Maresme, exposa que aquesta ocupació de l’entorn del 70 % durant les primeres setmanes de juliol, no és una anomalia. Si no, que són setmanes on tradicionalment sempre arriben menys turistes.
Si ens remuntem a anys anteriors de la pandèmia, les dues primeres setmanes de juliol sempre són més fluixetes, però després remunta. Tot i que l’ocupació turística va ser discreta, vam arribar al 80% en algunes poblacions donat la situació en la qual ens trobem d’inflació que s’ha notat molt amb l’arribada del turista europeu.
Confia i estan segurs que les xifres d’ocupació tocaran sostre aquest agost amb molts hotels fregant el 100%. Destaca Santa Susanna i la zona de l’Alt Maresme com la que estan registrant més pernoctacions.
Santa Susanna és una població que es ven molt bé, però igual que tota la zona de l’Alt Maresme. No tenim xifres de moment, però tancarem l’agost amb una molt bona ocupació. Igual que confiem tancar temporada turística amb un balanç positiu. Estem confiats.
El principal perfil de turista continua sent el de proximitat, de Catalunya, Espanya i de França, seguit del Belga i l’Holandès. Des del sector apunten que l’altre mercat que més està creixent aquest estiu és el nord-americà, situant-se com a sisè en el rànquing per nacionalitats de les pernoctacions.
Ponsa també explica que el sector s’està adequant a la demanda d’estades més curtes, d’entre 3 i 4 dies, i amb molt poca antelació en les reserves.
Per tal de desestacionalitzar el turisme i donar a conèixer que la comarca ofereix atractius al llarg de tot l’any, des del Consorci de Promoció Turística del Maresme, a principis de juliol, es va iniciar una campanya publicitària. Aquesta consisteix en la publicació d’un vídeo per cada estació de l’any en el qual es recullen les activitats pròpies de cada època. En el cas de l’estiu, es va produir un audiovisual on posava en valor la proximitat de la comarca tant amb el mar com amb la muntanya. D’aquí l’eslògan “Maresme, de mar i de munt”.