Calella en Comú Podem demana més participació en les solucions de mobilitat al Maresme
Reclamació al Departament de Territori perquè doni compte dels estudis fets sobre els grans projectes que han d’aportar solucions als problemes de mobilitat a la comarca. El Comissionat de Mobilitat del Maresme ho ha demanat per escrit i està a l’espera de resposta. Així ho ha explicat el portaveu comarcal i alcaldable dels comuns a l’Ajuntament de Calella, Sebastián Tejada, que també n’és membre. Segona ha dit en una entrevista al programa La Ciutat, el procés es troba en una fase avançada i s’apropa el moment de prendre decisions. En aquest punt, reclama la participació del territori a través dels seus ajuntaments.
Sebastián Tejada considera necessari que els ajuntaments afectats puguin participar en la concreció de les solucions de mobilitat que Territori preveu per als municipis de l’Alt Maresme, on la orografia suposa una complexitat afegida per desplegar projectes com el desdoblament de la via del tren, la creació d’un carril bici o la tan reivindicada pacificació de l’N-II i les seves derivades..
Decidir coses com: necessitem l’accés a la C-32? O, per on ha d’anar el carril bici i el carril a peu, a l’N-II? Això requeriria obrir un procés de participació ciutadana però no es pot fer si el Departament de Territori no ens facilita la documentació bàsica per promocionar-ho (…) Penso que l’Ajuntament està obligat a explicar les solucions que es dibuixen i decidir si són adequades o no per les necessitats que té la ciutat.
El portaveu local i comarcal dels comuns i alcaldable de Calella en Comú Podem ha recordat que el Govern de la Generalitat no va complir amb el compromís amb l’Estat d’invertir en projectes de mobilitat els 400 milions d’euros que van acompanyar el traspàs de la titularitat de l’N-II. En alguns trams com a Mataró, la via s’ha cedit a l’ajuntament.
Sebastián Tejada considera que els Governs sortits de les pròximes municipals hauran de tenir la paraula sobre projectes com el del carril bici – pendent de definir com es farà la connexió de Sant Pol amb Calella, i com es configurarà el recorregut per la ciutat – o les noves vies d’accés a la C-32 perquè la via ràpida pugui absorbir el trànsit d’una N-II plenament integrada a la trama urbana de les poblacions.