4.800 persones en llista d’espera per pujar a pràctiques a Mataró
La Federació d’Autoescoles de Barcelona calcula que hi ha una espera mitjana de dos mesos perquè els aspirants que s’han tret la teòrica de conduir I hagin fet les pràctiques que toquen aconsegueixin plaça per pujar a pistes. En el cas de Calella, la prova es fa a Mataró, i ara hi ha una llista de 4.800 persones a qui encara no s’ha cridat. Una situació que provoca el col·lapse dels centres de formació, que han de fer mans i mànigues perquè els aspirants no perdin el ritme d’aprenentatge i de domini del vehicle, i tampoc s’hi hagin de deixar un ronyó. El problema és la falta d’examinadors de la Direcció General de Trànsit (DGT), que s’arrossega des d’abans de la pandèmia.
El responsable de comunicació de la Federació d’Autoescoles de Barcelona, Alejandro Requena, ha comentat la problemàtica en una entrevista al programa LA CIUTAT:
Falten funcionaris administratius i examinadors, no es cobreixen les baixes, treballadors que demanen el trasllat, ara n’hem perdut nou. Per sort, la Federació treballa molt dur i a l’espera de les incorporacions d’abril i maig per pal·liar la situació, hem aconseguit 5 examinadors itinerants per a Barcelona.
Al Maresme hi ha 4.800 persones esperant per pujar a pistes, un cop consideren que estan prou preparades per afrontar la prova. El temor és que durant aquest temps es perdi el domini del vehicle, i molts opten per allargar les pràctiques, deixant-s’hi el sou o els estalvis.
Algunes autoescoles els plantegen estratègies perquè la situació no els penalitzi.
Prefereixo que s’esperin un parell de mesos abans de començar a fer pràctiques, perquè així la formació després és més constant, i sempre desitjant que l’alumne, si està ben preparat, aprova a la primera i no té el problema d’haver de posar-se a la cua d’espera per tenir plaça d’examen.
A continuació, pots recuperar íntegrament l’entrevista al programa LA CIUTAT: