Es col·locarà un nou paviment amb material sintètic a les cruïlles de la Riera Capaspre
Se n’ha fet una prova pilot a l’entrada del pàrquing privat que hi ha a la part alta del vial, amb un resultat òptim. Es tracta d’un material que suporta i resisteix el pes dels vehicles que hi circulen, que és justament la causa del trencament i enfonsament del paviment en alguns punts de la Riera. Sobretot als encreuaments on hi ha un pas constant de vehicles de gran tonatge. És una de les intervencions que s’hi faran al llarg d’aquest hivern per tenir-la a punt de cara a l’inici de la temporada turística, per Setmana Santa del 2018.
S’obren diverses vies d’actuació per resoldre els desperfectes que presenta el paviment de la Riera Capaspre i que ha preocupat als responsables municipals pel perill que comporta. Aquesta mateixa setmana s’ha demanat pressupost per traslladar a les cruïlles del carrer Turisme i Diputació la prova pilot que s’ha fet a l’entrada d’un garatge de gran capacitat. Es tracta de la col·locació d’un paviment recobert per un material sintètic, de superfície rugosa i que simula les rajoles, i que dona molt bona resposta al pas de vehicles de molt pes, fins i tot autocars.
“Ara fa un parell de mesos que funciona, no s’està movent i això fa entendre que aquesta és una bona solució que aplicarem a les cruïlles de Casa Carlos, que està molt castigada pel trànsit de vehicles, i a la de Les Palmeres i l’Hotel Amaika”, ha explicat el tinent d’Alcaldia d’Obres Públiques, Jordi Sitjà.
Aquesta mateixa setmana s’ha sol·licitat el pressupost per col·locar aquest paviment sintètic, únicament per als encreuaments amb més circulació.
Als laterals de la riera, es farà una nova actuació de reposició de les rajoles trencades i es refermaran les que han quedat soltes. “Els tècnics marcaran totes les rajoles trencades i les que es mouen, que també s’han de treure i tornar a resituar. Són actuacions diferents però que farem de forma complementària“, ha dit.
I en tercer lloc, possiblement a partir de gener, s’intervindrà a la part baixa de la riera. En aquest punt, la solució passa per retirar definitivament l’enrajolat i procedir a l’asfaltat. Una actuació que no altera la continuïtat urbanística de la riera, com si passaria a les cruïlles superiors. “Al final de la riera, on hi ha l’enrajolat amb el Menfis a un costat i el carrer Jovara a l’altre, l’aixecarem i ho asfaltarem a nivell”, ha anunciat el tinent d’Alcaldia d’Obres Públiques.
En el marc d’aquest paquet d’actuacions, el Govern Municipal estudia com donar forma i integrar urbanísticament els elements de protecció ciutadana que es van col·locar després de l’atemptat del mes d’agost a la Rambla de Barcelona.